About Book
What’s it about?
SPIN Selling is a book that teaches you how to sell products or services effectively. It introduces a method called SPIN, which stands for Situation, Problem, Implication, and Need-payoff. The book explains how to ask the right questions to understand your customer’s needs and help them find solutions. By using this method, you can improve your sales skills and build better relationships with customers.
About the author
The author is Neil Rackham. He is a researcher and consultant who studied successful sales techniques. Neil conducted many studies on sales performance and shared his findings to help others sell better. He wrote several books to teach people effective selling strategies.
यह किस बारे में है?
SPIN सेलिंग एक किताब है जो आपको प्रभावी ढंग से उत्पाद या सेवाएं बेचने का तरीका सिखाती है। यह SPIN नाम की एक विधि पेश करती है, जिसका मतलब है सिचुएशन, प्रॉब्लम, इम्प्लीकेशन, और नीड-पेऑफ। किताब बताती है कि ग्राहकों की जरूरतों को समझने और उन्हें समाधान खोजने में मदद करने के लिए सही सवाल कैसे पूछें। इस विधि का उपयोग करके, आप अपनी बिक्री कौशल में सुधार कर सकते हैं और ग्राहकों के साथ बेहतर संबंध बना सकते हैं।
लेखक के बारे में
लेखक नील रैकहम हैं। वे एक शोधकर्ता और सलाहकार हैं जिन्होंने सफल बिक्री तकनीकों का अध्ययन किया है। नील ने बिक्री प्रदर्शन पर कई अध्ययन किए और अपने निष्कर्ष साझा किए ताकि दूसरों को बेहतर बेचने में मदद मिल सके। उन्होंने प्रभावी बिक्री रणनीतियों को सिखाने के लिए कई किताबें लिखीं।
Summary Content
Section 1
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Introduction
02:57 -
Chapter 1 : The Evolution of Sales
15:18 -
Chapter 2: Closing Successfully
14:30 -
Chapter 3: Customer Needs
12:07 -
Chapter 4: The SPIN Strategy
19:23 -
Chapter 5: Presenting Benefits
11:44 -
Chapter 6: Limiting Objections
06:47 -
Chapter 7: Opening the Call
04:46 -
Chapter 8: Implementing the SPIN Model
07:04
