New Sales. Simplified. Book Hindi Summary

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About Book

What’s it about?

New Sales. Simplified.: The Essential Handbook for Prospecting and New Business Development is a book that teaches you how to win new customers and grow your business. It focuses on the basics of sales, like prospecting, creating a sales story, and building strong pipelines. The book provides simple, practical steps to help salespeople reach out to potential clients, get meetings, and close more deals successfully.

About the author

The author is Mike Weinberg. He is a sales coach, consultant, and speaker who specializes in new business development. Mike has worked with many companies to improve their sales strategies and has written bestselling books on sales. His goal is to help salespeople and businesses achieve consistent growth.

यह किस बारे में है?

न्यू सेल्स. सिंप्लिफाइड.: द एसेंशियल हैंडबुक फॉर प्रॉस्पेक्टिंग एंड न्यू बिजनेस डेवलपमेंट एक किताब है जो आपको नए ग्राहक जीतने और अपने व्यवसाय को बढ़ाने का तरीका सिखाती है। यह बिक्री की बुनियाद पर ध्यान केंद्रित करती है, जैसे संभावित ग्राहकों को ढूँढना, एक सेल्स स्टोरी बनाना, और मजबूत पाइपलाइंस तैयार करना। किताब सरल और व्यावहारिक कदम देती है जो सेल्सपर्सन को संभावित ग्राहकों से संपर्क करने, मीटिंग्स पाने, और अधिक डील्स को सफलतापूर्वक बंद करने में मदद करती है।

लेखक के बारे में

लेखक माइक वेनबर्ग हैं। वे एक सेल्स कोच, सलाहकार, और वक्ता हैं जो नए व्यवसाय विकास में विशेषज्ञता रखते हैं। माइक ने कई कंपनियों के साथ काम करके उनकी बिक्री रणनीतियों में सुधार किया है और सेल्स पर बेस्टसेलिंग किताबें लिखी हैं। उनका लक्ष्य सेल्सपर्सन और व्यवसायों को लगातार वृद्धि हासिल करने में मदद करना है।

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Summary Content

Section 1

  • Introduction
    02:14
  • Chapter 1 – Sales Simplified and a Dose of Blunt Truth
    04:21
  • Chapter 2 – The “Not-So-Sweet 16” Reasons Salespeople Fail at New Business Development
    05:55
  • Chapter 3 – The Company’s Responsibility for Sales Success
    03:53
  • Chapter 4 – A Simple Framework for Developing New Business
    03:28
  • Chapter 5 – Selecting Targets: First for a Reason
    05:04
  • Chapter 6 – Our Sales Weapons: What’s in the Arsenal?
    03:01
  • Chapter 7 – Your Most Important Sales Weapon
    03:12
  • Chapter 8 – Sharpening Your Sales Story
    04:41
  • Chapter 9 – Your Friend the Phone
    05:57
  • Chapter 10 – Mentally Preparing for the Face-to-Face Sales Call
    03:14
  • Chapter 11 – Structuring Winning Sales Calls
    07:29
  • Chapter 12 – Preventing the Buyer’s Reflex Resistance to Salespeople
    02:53
  • Chapter 13 – I Thought I Was Supposed to Make a Presentation
    03:24
  • Chapter 14 – Planning and Executing the Attack
    03:57
  • Chapter 15 – Rants, Raves, and Reflections
    04:00
  • Chapter 16 – New Business Development Selling Is Not Complicated
    02:28