About Book
What’s it about?
Measure What Matters: How Google, Bono, and the Gates Foundation Rock the World with OKRs is a book that teaches how setting clear goals can help businesses and people succeed. It introduces a simple method called OKRs (Objectives and Key Results) to set and track goals. The book shares stories from big companies like Google to show how OKRs can lead to growth and success.
About the author
The author is John Doerr. He is a successful investor and venture capitalist who has helped many companies grow. John Doerr shares his experience with OKRs to help others achieve their goals and improve their businesses.
यह किस बारे में है?
मेज़र व्हाट मैटर्स: हाउ गूगल, बोनो, एंड द गेट्स फाउंडेशन रॉक द वर्ल्ड विथ OKRs एक किताब है जो सिखाती है कि स्पष्ट लक्ष्य निर्धारित करने से व्यवसाय और लोग कैसे सफल हो सकते हैं। यह OKRs (उद्देश्य और प्रमुख परिणाम) नामक एक सरल विधि को पेश करती है ताकि लक्ष्यों को निर्धारित और ट्रैक किया जा सके। किताब गूगल जैसी बड़ी कंपनियों की कहानियाँ साझा करती है ताकि दिखाया जा सके कि OKRs कैसे वृद्धि और सफलता की ओर ले जा सकते हैं।
लेखक के बारे में
लेखक जॉन डोअर हैं। वे एक सफल निवेशक और उद्यम पूंजीपति हैं जिन्होंने कई कंपनियों को बढ़ने में मदद की है। जॉन डोअर अपने OKRs के अनुभव को साझा करते हैं ताकि दूसरों को अपने लक्ष्यों को प्राप्त करने और अपने व्यवसायों में सुधार करने में मदद मिल सके।
Summary Content
Section 1
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Chapter 1: Google, Meet OKRs
09:29 -
Chapter 2: The Father of OKRs
15:50 -
Chapter 3: Operation crush: An Intel Story
10:40 -
Chapter 4: Superpower # 1: Focus and Commit to Priorities
08:31 -
Chapter 5: Focus: The Remind Story
11:10 -
Chapter 6: Commit: The Nuna Story
08:23 -
Chapter 7: Superpower # 2: Align and Connect for Teamwork
11:20 -
Chapter 8: Align: The MyFitnessPal Story
11:37 -
Chapter 9: Connect: The Intuit Story
10:51 -
Chapter 10: Superpower # 3: Track for Accountability
12:03 -
Chapter 11: Track: The Gates Foundation Story
03:29 -
Chapter 12: Superpower # 4: Stretch for Amazing
08:58 -
Chapter 13: Stretch: The Google Chrome Story
10:00 -
Chapter 14: Stretch: The YouTube Story
15:23 -
Chapter 15: Continuous Performance Management: OKRs and CFRs
14:55 -
Chapter 16: Ditching Annual Performance Reviews: The Adobe Story
07:30 -
Chapter 17: Baking Better Every Day: The Zume Pizza Story
13:56 -
Chapter 18: Culture
11:04 -
Chapter 19: Culture Change: The Lumeris Story
10:56 -
Chapter 20: Culture Change: Bono’s ONE Campaign Story
07:49 -
Chapter 21: The Goals to Come
01:20
