Hooked Book Hindi Summary

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About Book

What’s it about?

Hooked is a book that teaches how to build products that keep users coming back. It explains the “Hook Model,” a four-step process that companies use to create habit-forming products. The book shows how to make products that are engaging and can build customer loyalty.

About the author

The author is Nir Eyal. He is a writer and speaker who studies how technology influences user behavior. Nir shares insights on how to build products that people love to use. He has taught at Stanford University and helps companies create better user experiences.

यह किस बारे में है?

Hooked एक किताब है जो सिखाती है कि ऐसे उत्पाद कैसे बनाएं जो उपयोगकर्ताओं को बार-बार वापस लाएं। यह “हुक मॉडल” को समझाती है, जो एक चार-चरण की प्रक्रिया है जिसका उपयोग कंपनियां आदत बनाने वाले उत्पाद बनाने के लिए करती हैं। किताब दिखाती है कि कैसे ऐसे उत्पाद बनाएं जो आकर्षक हों और ग्राहक वफादारी बढ़ाएं।

लेखक के बारे में

लेखक निर एयाल हैं। वे एक लेखक और वक्ता हैं जो यह अध्ययन करते हैं कि तकनीक उपयोगकर्ता व्यवहार को कैसे प्रभावित करती है। निर उन तरीकों को साझा करते हैं जिनसे ऐसे उत्पाद बनाए जा सकते हैं जिन्हें लोग पसंद करते हैं। उन्होंने स्टैनफोर्ड यूनिवर्सिटी में पढ़ाया है और कंपनियों को बेहतर उपयोगकर्ता अनुभव बनाने में मदद करते हैं।

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Summary Content

Section 1

  • Introduction
    04:51
  • Chapter 1: The Habit Zone
    06:03
  • Chapter 2: Trigger
    05:50
  • Chapter 3: Action
    11:54
  • Chapter 4: Reward
    10:00
  • Chapter 5: Investment
    11:15
  • Chapter 6: What Are You Going to Do with This?
    07:56
  • Chapter 7: Case Study : The Bible App
    05:08
  • Chapter 8: Habit Testing and Where to Look for Habit-Forming Opportunities
    07:49